Het zeep huisje
Image default
Aanbiedingen

10 misvattingen van klanten bij het ontwikkelen van een website

webdesign belgië

De klant heeft niet altijd gelijk: tien manieren om een ​​webontwikkelaar lastig te vallen.

Heel vaak hoor ik van klanten dezelfde misvattingen over sites en het proces van hun ontwikkeling. In dit artikel zal ik de meest voorkomende beschrijven en genadeloos wegnemen.

De pagina moet op één scherm passen!

Deze mythe is al lang door analisten verdreven. Nu zijn de meest “verkopende” bestemmingspagina’s, die vrij “lang” zijn, met veel “lucht”, met correct geplaatste accenten. Wanneer we proberen alle informatie in het eerste scherm te passen, krijgen we een informatieve “puinhoop” waarin het belangrijkste onopgemerkt blijft. Mensen scrollen zonder problemen door de pagina’s, maar ze zien de overvloed aan informatie slecht. De aandacht van de gebruiker is echter aanzienlijk hoger op de eerste schermen.

Mijn zoon kan beter tekenen! Ik wil meer schoonheid op de site!

Helaas hebben klanten heel vaak een ontwerp nodig vanwege het ontwerp, ze missen altijd afbeeldingen – “We hebben hiervoor geld betaald – dus teken!” Nadat de klant de lay-out heeft ontvangen, begint hij de afbeeldingen in detail te onderzoeken, en niet de site zelf, het gemak en de inhoud ervan. Het is zielig. Op een paar uitzonderingen na, presteren sites met een focus op inhoud in plaats van grafische afbeeldingen het beste. Niets mag de gebruiker afleiden van de inhoud, het beste ontwerp is degene die je niet opmerkt.

Maak eerst de site en voorlopig zal ik de inhoud voorbereiden

Modern ontwerp vereist veel nadruk op pagina-inhoud. Dit speelt een doorslaggevende rol voor de gebruiker. Daarom, zodra je erover nadenkt om een ​​website te ontwikkelen, begin dan meteen met het verzamelen van goede inhoud ervoor. Tegenwoordig is een goede website niet alleen gebaseerd op ontwerp en programmering, maar ook op inhoud. In deze volgorde: inhoud, ontwerp, programmeren. Hoe beter, toegankelijker en diverser de informatie over een product of dienst, hoe hoger de conversie. Tegelijkertijd betekent de overvloed aan informatie niet “veel tekst”: mensen kijken graag, niet lezen.

Ik ben nog niet klaar om zoveel in design te investeren

Veel klanten zijn erg verrast als ze de kosten van analyse en website-ontwerp zien: “Maar uw concurrenten ontwerpen en maken geen hele mooie sites, terwijl ze veel goedkoper zijn.” In dit geval hebben de cliënt en de specialist geen inzicht in de ernst van deze fase. Het is zielig. Ze verkopen geen mooie, maar handige sites met de juiste accenten, een duidelijke interface en toegankelijke informatie. Om succes te behalen, moet u analyses uitvoeren, de doelgroep en gebruikersscenario’s definiëren, inhoud verzamelen, op basis hiervan een prototype ontwerpen en alleen dan kunt u tekenen en programmeren.

Ik wil dat je dit en dat doet!

Vaak beginnen leiders aan de kant van de klant zo te denken: “hij die betaalt, is degene die danst, dus doe wat ik zeg.” Of nog erger: managers aan de kant van de klant verzinnen vereisten en opmerkingen om veel activiteit te laten zien. Sommigen zijn bedoeld om te laten zien wie de leiding heeft, terwijl anderen de gunst willen winnen bij de leider. Dit is, zoals u zich kunt voorstellen, ook triest. U ontwikkelt geen site voor uzelf, niet voor de baas. U ontwikkelt een website voor uw klanten! Laat u dus leiden door hun wensen, niet die van u.

We willen 5 ontwerpopties

Klanten willen vaak kiezen uit meerdere ontwerpmogelijkheden. Tegelijkertijd willen ze precies hieruit beginnen met ontwikkelen. In de meeste van dergelijke gevallen ontvangt de klant een heleboel mooie, maar niet werkende foto’s en begrijpt hij het niet eens. Zoals ik al zei, is design niet de eerste stap. Eerst moet u uw website correct ontwerpen. Op basis van het afgewerkte prototype en de bestaande huisstijl is het niet zo eenvoudig om verschillende ontwerpopties te maken. Als de site modieus is, dan is het veel effectiever om meerdere varianten van creatieve concepten en ‘moodboards’ te maken dan design.

Waarom moet ik betalen voor testen?

Veel klanten vinden dat ze niet moeten betalen voor het testen van het project: “alle fouten zijn problemen van de uitvoerder.” Natuurlijk worden onze fouten en tekortkomingen vaak onthuld tijdens de testfase – dit is een volkomen normaal proces bij het ontwikkelen van software. Stel je voor dat de ontwikkelaar geen tijd plant om te testen: de meeste fouten worden op de live-site opgemerkt en je gebruikers zullen ze zien. Ja, de aannemer zal natuurlijk alle fouten gratis corrigeren, maar het kost u een conversie en als gevolg daarvan verliest u geld (en veel meer dan de kosten van testen). Goede ontwikkelaars hebben een QA-specialist die verantwoordelijk is voor kwaliteitscontrole, en deze specialist is meestal een zeer sterke en dure eenheid die zeker geld kost.

Het is absoluut noodzakelijk om de gebruiker dit, dit en dit te vragen!

Dit is een veelvoorkomend probleem voor de meeste klanten – iedereen wil de gebruiker zoveel mogelijk vragen om zoveel mogelijk over hen te weten. Dit is natuurlijk erg goed voor CRM, maar als je grote en complexe formulieren ziet, zullen velen wegrennen van je site. Gebruikers houden er niet van om hier veel tijd aan te besteden en hun persoonlijke gegevens te delen. Om bijvoorbeeld een bestelling te plaatsen, volstaat het om alleen het telefoonnummer te vragen: in dit geval zijn er veel beheerkosten, maar de conversie is veel hoger. U kunt de gebruiker lastigvallen met vragen nadat hij klant is geworden.

Binnenpagina’s zijn niet zo belangrijk

De startpagina is natuurlijk belangrijk, maar in veel gevallen wordt deze niet eens gezien – gebruikers komen op een specifieke pagina van een product of dienst terecht via zoekmachines of via links. Daarom is het noodzakelijk om aandacht te besteden aan de binnenpagina’s: inhoud voorbereiden, ontwerpen en tekenen. Vaak zijn klanten, om het budget te besparen, niet bereid om extra budget te besteden aan de doordachte ontwikkeling van elke interne pagina en zijn ze beperkt tot sjablonen. En tevergeefs moet u dit niet als kosten beschouwen, het is eerder een investering die zich zeker zal terugbetalen.

Waarom heb ik beoordelingen op de site nodig?

Tegenwoordig is er in bijna alle online verkoopniches veel concurrentie en is het prijsverschil meestal klein. Onder deze omstandigheden werken klantrecensies het beste voor u. In feite zijn gebruikers geïnteresseerd in de kwaliteit van het product en de service. En denk er niet aan om beoordelingen te vervalsen – het zal blijken. Het is beter om energie te besteden aan het verbeteren van de kwaliteit van de dienstverlening. 

https://www.webdeveloper.today/2021/09/setup-firebase-hosting-and-custom-domain.html

https://webdevelopmentapp.com/nl/