Het zeep huisje
Image default
Aanbiedingen

Een kantoor aan huis richt je zo in

Een kantoor aan huis richt je zo in

Thuiswerken is tegenwoordig steeds gebruikelijker, sommige kiezen ervoor om nog maar de helft van de werkweek op kantoor te komen terwijl een ander bijna al het werk thuis doet. Het is daarom belangrijk thuis een goed kantoor in te richten. Bij het inrichten van deze werkplek zijn een aantal punten waar goed opgelet moet worden. Als eerste is ergonomie erg belangrijk, daarnaast moet er ook aan productiviteit en effectiviteit gedacht worden. In dit blogartikel vertellen we je graag een aantal tips om jouw thuis kantoor zo goed mogelijk in te richten

 

Ergonomie

Een van de punten die vaak wordt vergeten bij een kantoor aan huis is ergonomie. Soms wordt er zelf nog gewerkt aan de keukentafel of op de bank, maar dit is toch echt een no-go. Wanneer je hier werkt in plaats van achter een degelijk bureau zul je veel sneller gezondheidsklachten ontwikkelen zoals rug- en nekklachten. Een investering in bijvoorbeeld een elektrisch verstelbaar bureau is een waar je lichaam je op lange termijn enorm dankbaar voor zal zijn. Wanneer je zitten en staan afwisselt tijdens het werk merk je een toename in productiviteit en verminder je de kans op klachten enorm. Daarnaast is een goede verstelbare bureaustoel ook een must have. Je kan zo je stoel instellen op de juiste hoogte en je armen laten rusten op de leuningen. Een goede bureaustoel draagt ook bij aan een goede zithouding.

 

Groen in het thuis kantoor

Het is al een tijdje bekend dat planten positieve werking hebben op mensen. Zo hebben zorgen ze voor verhoogde creativiteit en verlaagde stress. Ook is er uit onderzoek gebleken dat een kantoor met planten een stuk aantrekkelijker is om te werken en dat er meer plezier in het werk wordt ervaren. Planten zorgen voor schonere lucht en controleren de luchtvochtigheid. Dit zijn een aantal redenen waarom het werken in een groen kantoor zo fijn is.

 

Ruimte voor rust

Het is erg belangrijk dat jij je kan concentreren tijdens het werk, een werkplek die druk en chaotisch is werkt daarom niet lekker. Zorg er daarom voor dat je genoeg rust creëert in jouw werkruimte. Vaak moet er bij een werkplek genoeg opbergruimte zijn, zonder deze ruimte kan het kantoor snel rommelig en ongeorganiseerd worden. Items die handig zijn bij het opruimen zijn bijvoorbeeld een ladeblok of een bijzetkastje. Een ander veel voorkomend probleem bij thuiswerkplekken is het rondslingeren van kabels, dit kun je op twee manieren voorkomen. Je kan een docking station gebruiken, zodat alle kabels op een plek gebundeld worden. Je kan ook een bureau met een kabelgootje kopen, zo worden de kabels achter het bureau weggewerkt. Met deze tips zorg jij voor een geweldige inrichting van het kantoor.

https://katoprojecten.nl/

Gerelateerde artikelen

10 misvattingen van klanten bij het ontwikkelen van een website

Parket vloeren schuren in Amsterdam

Zijn jaloezie├źn al uit de mode?