Als je op wilt vallen met je bedrijf kun je prima een reclamebord laten maken met een wervende pakkende tekst. Natuurlijk kun je dat ook zelf proberen, maar nog beter kun je dit specialistische werk overlaten aan een reclamebureau of beletteringsbedrijf o.i.d. Samen kunnen jullie bespreken wat de wensen en mogelijkheden zijn om een opvallend reclamebord te maken wat bijvoorbeeld langs de weg, in een sporthal of langs een voetbalveld kan komen te hangen. Hoe groter hoe duurder het is om een reclamebord te maken, maar dan heb je ook wel wat. Groot valt natuurlijk eerder op dan een klein bord, dus als er budget voor vrijgemaakt kan worden zou ik ervoor gaan om een groot reclamebord te laten maken. Nu nog een pakkende tekst die iedereen makkelijk onthoudt, opvallende kleuren, en dan kan het bord gemaakt worden.

Waarde van reclameborden onderschat

Men denkt nogal es dat het vergeefse moeite is om een reclamebord te maken. Het tegendeel is waar. Uit onderzoek blijkt dat mensen echt kijken naar borden, en vaak de tekst onthouden, of het plaatje erbij. Het gaat om de herkenning. Als ze dan es iets nodig hebben is die naam of dat bedrijf ergens in de herinnering blijven hangen. Zo kun je, tijden nadat het bord wellicht opgehangen is, toch nog een nieuwe klant bijschrijven als gevolg van het reclamebord. Natuurlijk is dat lastig te meten, maar vaak weten mensen het zelf wel hoe ze aan een naam van een bedrijf komen. Ze hebben he dan ergens op een bord zien staan, opgezocht op internet, en dan rolt het balletje wel verder.

Natuurlijk gaat het om de eerste, snelle indruk. Je moet imponeren met tekst en plaatje. Het moet mensen in een keer aanspreken. En wel zo dat ze het echt onthouden, zeker als ze in de toekomst iets willen aanschaffen waar op het bord reclame voor wordt gemaakt.